fredag 24 oktober 2014

Jag är som Skalman..

Ibland kan man faktiskt tro det. Sedan jag sydde min fina väska så har jag mer eller mindre haft den jämt och den är i praktiken min handväska. Tyvärr börjar sömmar lossa lite till höger och vänster och den första tvätten avslöjade att alla företag inte använder sig av vattenfasta tryck på sina nyckelband. Men den är unik och sväljer mycket! Det sistnämnda har ställt till det ibland för mig då den faktiskt blivit lite väl tung för att vara bekväm att bära på.

Kopplingen till Skalman då.. Jag har med åren skaffat mig rätt så gedigen erfarenhet av många olika situationer och kan nuförtiden nästan plocka fram vad som helst ur min väska. Allmänna utrop på resor efter värktabletter, halstabletter, tandtråd, pennor, toapapper, vattenflaska, frukt, pannlampa, etcetera - jag har allt! Varje gång jag saknat något så har jag sett till att komplettera väskan inför nästa gång (därav att den bara blir tyngre och tyngre..). Även om det nu visade sig att det faktiskt finns gränser för vilka situationer jag kan rädda med mitt väskinnehåll - för inte ens jag går runt med en 5-litersdunk bensin i handväskan..

Inga kommentarer: