söndag 19 oktober 2014

"Jag ser det snöar, jag ser det snöar..."

Alltid lika roligt varje år! Nu var det här förstås inte första snön, de allra första rapporterna kom in redan innan vi kom hem igen och när vi var på väg hem från BVC i torsdags så hade det börjat snöa lite lätt. Men inte som nu! Nu verkligen vräker det ner, det är kring nollan, barnen i området har redan hunnit med både snöbollskrig och snögubbebyggande.

Så vad gjorde vi vuxna, civiliserade människor? Vi petade förstås i Emma i hennes fina, röda, begagnade vinteroverall och tog med henne ut för ett ordentligt första möte med snö. Mycket skeptisk ung dam, men lika så gott att hon vänjer sig, hennes galna föräldrar gillar att vara utomhus och så snart vi fått på vinterdäcken på bilen så åker vi och köper hennes första pulka!

Hoppas, hoppas snön blir liggande så jag kan plocka fram skidorna! Jag får ju inte springa än men skidåkning går bra så då kan även jag konditionsträna igen!

Inga kommentarer: