söndag 3 juni 2012

Virtuell storstädning!

Ibland måste man ge sig på den digitala världen, även där samlas saker på hög och det blir bara allmänt kaos om man inte håller efter det. En lämplig dag för digital storstädning är när det är kallt, regnigt och allmänt eländigt ute. Så idag har jag storstädat min gamla hemsida lite, den är dock fortfarande urtrist sedan scriptet som hanterade mina bilder och mina astraikun slutade fungera. Så nästa steg får helt enkelt bli total makeover, kanske ska sätta Johan på det under semestern.

Nåväl, fick lite annat smått och gott i ordningsställt med, trixande med bilder och så. Efter att ha svurit mig förbannad över den usla hemsidan som fotbolls-EM 2012 har så har jag ändå gjort i ordning en tips-sida inför mästerskapet, dock är jag grymt dåligt påläst på lagen just nu men men, det ska väl ordna sig, det är ju flera dagar till avspark!

Tyvärr har dock internet segat hela dagen, jag försöker uppdatera mina profiler med mitt nya jag också! För i förra veckan lät jag frisörskan sätta både sax och färg i mitt hår för en riktig sommarfrisyr! En sån där kortklippt sådan som jag aldrig fick ha när jag var liten. För så var det faktiskt, jag brukade be mamma om att få klippa av mig håret lagom till sommaren för det var så varmt men i samråd med frisörskan så kom mamma alltid fram till att jag skulle ha långt så jag kunde sätta upp det.

Men nu är jag vuxen och kan klippa av mig håret precis hur mycket jag vill!!!
Nyklippt och Nystajlad!
På teknikfronten är det annars fortsatt misär.. när jag gjorde månadssammanställning av ekonomin för maj så bestämde sig både den stationära datorn och skrivaren att nu har de gjort sitt! Datorn var jag beredd på så där är allt redan sparat på externa hårddisken och den har trots allt 10½ år på nacken och har länge varit i stort behov av en ominstallation.

Men skrivaren.. dumma, eländiga skrivaren som aldrig velat samarbeta.. okej att jag aldrig riktigt gillat den men nu står vi skrivarlösa! Eller nästan i alla fall, men vi använder aldrig Johans bläckstråleskrivare till vardags så den är väl ihoptorkad i vanlig ordning och jag föredrar dessutom laser till vardagsbruk. Jag behöver verkligen en skrivare, mycket av min vardag bygger på att jag har en och i mina studier och arbeta så måste jag dessutom tillgång till skrivare. Så nu krävs det en investering i en ny.. har hittat en potentiell kandidat på Dell's hemsida, dessvärre så är deras leveranstider lite opålitliga sommartid så det kan kollidera sig ordentligt med semestern. Tål att tänka på alltså - fast beslutet egentligen behöver tas nu!

Inga kommentarer: