fredag 30 december 2011

Årskrönika och inför det nya året.

Det finns egentligen en hel del att säga om året som har gått, det hände massor i mitt liv. Men jag tänker inte gå in på speciellt många detaljer, vi förlovade oss och vi gifte oss och vi gjorde det ninja-style. Jag har fått en fin bröllopsdag och jag kommer aldrig att ångra att vi valde ett så intimt bröllop som vi gjorde, jag kanske framöver kommer sörja de omständigheter som gjorde att jag inte ville ha ett stort mastodontiskt bröllop med många gäster men men, sånt är livet.

Jag brukar inte ge nyårslöften för det brukar alltid komma saker emellan som gör att de inte blir uppfyllda ändå, men jag har ett stort mål med det kommande året. Det är att sätta mig själv i fokus, vad som får mig att må bra. Så mitt stora beslut är helt enkelt att jag ska verkligen jobba under det nya året med att ta bort sådant ur mitt liv som får mig att må dåligt, sådant som suger glädje och energi ur mig. Det är framför allt personer vi talar om nu. Jag har gett alldeles för många människor alldeles för många chanser, det finns åtskilliga personer därute som borde bett mig om ursäkt och bättrat sig gentemot mig men av olika anledningar inte velat göra det. Dessa personer tänker jag nu skära bort ur mitt liv, jag tänker inte låta er förstöra mer för mig, er makt är bruten.

Så mitt enda budskap ut inför det nya året är väldigt enkelt och tydligt, om du finner dig i situationen att jag inte längre talar med dig, att jag inte längre vill veta av dig. Då har du behandlat mig så pass illa (medvetet eller omedvetet) att jag inte orkar med dig längre. Då kommer du ställas inför ett val, kasta bort mig, konstatera att jag är inget värd att kämpa för (erfarenhet har lärt mig att det här är det populära valet), eller så synar du dig själv och dina handlingar och bestämmer dig för att bli en bättre människa och hoppas jag ger dig en ny chans.

Jag tänker gå in i stärkt i det nya året, jag tänker lämna dem som vill förgöra mig i dåtiden.

Inga kommentarer: