lördag 24 december 2011

Julafton!

Blev lite halvdan start idag, Johan orkade inte upp när han tänkt det och jag var trött efter att ha bakat pepparkakor i natt men vi gjorde vårt bästa för att komma i kapp och lyckades strax innan Kalle Anka få maten på tallrikarna. Vi hade fått ihop lagom mycket med julrätter för att vara bara vara två personer, vi tänker också som så att vi har flera dagar på oss att äta julmat så varför frossa i allt på samma dag?

Efter maten gav vi oss på det ganska stora julklappsberget och efter det kunde vi konstatera att vi skämt bort varandra - det får inte bli en vana! Johan är mäkta stolt då han faktiskt lyckades med konststycket att igår när vi var på stan att inte bara handla hem ett gigantiskt paket, utan också gömma det i bakluckan utan att jag märkte det och slutligen smuggla in det i förrådet och dessutom ha turen på sin sida att jag inte bestämde mig för att hämta något där nere. Man han erkände gladeligen att det förstås underlättade att jag utgick ifrån att jag inte skulle få saken och därmed inte räknade med det överhuvudtaget.
Nåväl till julklapparna! När sakerna stod vid granen igen så var det här årets skörd:

Jag fick alltså:
  • Ett halsband av Johan (som jag önskat mig men han valde själv ut vilket).
  • En bok av årets Nobelpristagare i litteratur av Johan (som jag önskat mig - och valt ut själv...).
  • Första säsongen av Law & Order av Johan.
  • Astronomisk kalender av mamma (som alltid).
  • Tjocksockar av mamma.
  • En lapp av Johan där det stod att min julklapp fanns i förrådet och där nere fanns min klädsömnadsmodelldocka!! En sån har jag velat ha i åratal och nu har de varit på rea på sistone så jag har "hintat" om att jag vill ha en sådan men det var ju ändå inte direkt billigt så Johan lyckades lura mig att det skulle nog inte bli av så räkna inte med det. Min filur!
 Av mamma och pappa fick vi också gemensamt en Hälge-bok och trisslotter, Johan skrapade fram 50 kr som vi ska byta mot fler lotter som helst innehåller en miljon eller två.
Johan är också nöjd över sina klappar, han fick precis vad han ville ha och behövde samt lite smått han inte räknat med.

Annars har vi mest myst och tagit det lugnt idag. Som sig bör helt enkelt.

Inga kommentarer: