måndag 12 december 2011

Julfesten!

Igår var jag och Johan bjudna på julfest, en snapsare och hans sambo var värdpar. De hade dukat upp rejält med mat så jag är glad att de höll festen i kvarterslokalen vägg i vägg med vår tvättstuga så vi behövde inte rulla så långt när vi skulle hem igen - rejält mätta!

Ingående i festen var förstås julklappsutdelning, alla (eller i alla fall de som ville vara med och byta klappar) hade införskaffat en julklapp för upp till 50-lappen. Det visade sig ha blivit en salig blandning mellan genomtänkt och panikinköp på Slemmis. När alla fått varsin klapp och alla öppnat sina så satt jag med en ballongvisp och Johan med ett LEGO-spel. Här uppstod nu ett riktigt magiskt ögonblick mellan äkta makar. Vi tittade på våra klappar, våra blickar möttes - och omedelbart så bytte vi klappar med varandra!
Johan är trots allt matlagaren i huset och jag är den med LEGO-adventskalender.. den här boxen var inte ens felmärkt, det står att spelet är från sju år och uppåt! Efter att ha kikat lite på spelet så kunde jag och Thule inte motstå frestelsen utan vi byggde ihop det (jo precis, man måste börja med att bygga spelplanen och montera ihop tärningen!) och provspelade lite. Till och med tidsangivelsen stämde, det tar faktiskt 15-20 minuter att spela en omgång.

Inga kommentarer: