lördag 5 februari 2011

Tystnad i webben..

Det är inte som så att mitt liv stått still i en månad, tvärtom har det varit överfullt och jag har många gånger tänkt dela med mig allt "spännande" som hänt. Ytterligare två rum i lägenheten har fått falla för mitt nyutvecklade kontrollbehov. Eller egentligen är det så att jag får så grymt dåligt samvete nuförtiden när jag inte gör allt jag "borde" göra, så för att stilla min ångest när jag inte tycker jag jobbar tillräckligt med exjobbet, dumma optiken, kårtegen eller bara något annat jag borde göra i största allmänhet så städar jag! Även om jag inte gör vad jag borde så är jag åtminstone inte sysslolös.
Sladdhärvan i arbetsrummet. Ett äkta ormbo som Johan har störst skuld i då han har dragit kablar lite huller om buller när han rotat där under.
Sladdhärvan när jag var klar och hade dragit om, knutit upp och allmänt bara styrt upp!
Med detta följde också den största förändringen av alla, lilla söta laptop har i det närmaste lämnat vardagsrummet och tillbringar nu större delen av sin tid i ett väldigt välorganiserat och städat arbetsrum där jag sitter med en eller flera datorer igång samtidigt och försöker vara maximalt produktiv. Jag har helt enkelt börjat ta paus från att surfa framför TV:n och då blogga samtidigt som jag såg på TV var en vanlig kombination så har det blivit mindre av det.

Larv kom och gick även detta år, jag har samlat på mig ny information från företag, den har gången mestadels om faktiska framtida jobb och så även lite om trainee-program. Jag är lite kluven kring vad jag tycker om att börja som trainee någonstans men det skadar inte att hålla koll på vad som finns. Min vinst-svit höll i sig även detta år, minst ett pris med hem från Larv är det som gäller. Så jag blev jublande glad när Fyrkantens kommuner ringde och ville att jag skulle komma och hämta min biocheck, då var jag ju faktiskt garanterad ännu ett vinstår. Sedan när vi var mitt i hoppackningen av montern så ringde Outokumpu och de tyckte uppenbarligen att jag i alldeles för många år klarat med mig en andra generationens ipod nano så de gav mig en ipod nano sjätte generationen! Detta ledde förstås till att jag ägnade alldeles för mycket tid åt att lära mig hantera en touch screen. Jupps, jag är så stenålders så jag kör fortfarande med min snart 4 år gamla nokia-telefon med knappar. Touch screen är det jag svurit över när jag tvingats använda Johans telefon. Men jag har vant mig! Nästa "problem" som uppstod var hur mycket mer min nya ipod rymmer, efter att ha lagt över alla låtar som jag har i itunes (vilket inkluderar en hel del julmusik..) så var den ändå inte ens halvfull. Så vid tillfälle (såna som jag alltså har otroligt gott om just nu) så ska jag börja läsa in CD-samlingen i itunes så jag får lite mer musik att välja på. Vi ska nog bli riktigt bra följeslagare jag och lilla nya ipod!
Lilla söta ipod!
Fina klarinetten firade tre år i min ägo med i söndags. Johan och jag åt mandeltårta! Planen är att klarinetten ska få en oljning men tja.. hum.. klarinettomvårdnad tar både tid och plats. Men läget börjar bli akut, jag ska snart åka iväg och spela och vill då ha "gamlingen" med mig - som fortfarande saknar en puta sedan STORK.. Prioriteten måste ordnas till.

Avslutar med lite godbitar som hittades i städningen:
  • Slutbetyget från årskurs 9! Jag visste väl att jag inte tappat bort det. Nu hade jag ändå en kopia av det för jag beställde ett nytt från skolan. Nu är det ordentligt kopierat och originalet har flyttat ner i bankfacket. Jag hade 4.2 i snitt vilket på den tiden var ett väldigt bra resultat, d v s innan betygsinflation och det nya betygssystemet. Detta tog mig in på Franska skola (med deras omräkning hade jag t o m 4.3 i snitt). Jag lämnade grundskolan med sex femmor, en bunt fyror och två treor. Det höjda snittet berodde på att två kurser räknades bort och två andra kurser räknades dubbelt upp. För min del innebar det bl a att en trea byttes mot en femma.
  • Minneslådan från mamma! I den låg då bland annat massa brev och kort som mamma och pappa fick när jag föddes. Av breven kan man dra två slutsatser: 1) Det var en hård vinter (alla pratade om snön). 2) Jag var en stor bäbis (det visste jag ju redan om.. 4.2 kg tung).
  • Resultatet av åk 6 skolval 1991! Hade vi fått bestämma så hade Folkpartiet blivit största parti, förföljda hack i häl av Centern och valets stora förlorare var Socialdemokraterna och Vänsterpartiet med en röst vardera... Tänk om barn fick bestämma mer..
  • Upptäckten av ett eko! Utan alla travar och högar i arbetsrummet så försvann all ljudisolering vilket gjorde att jag fick göra en rokad bland våra trasmattor så jag fick loss en lagom stor matta till golvet.

Inga kommentarer: