måndag 14 februari 2011

Ska vi prata väder igen..

Jag är glad över två saker just nu.
  1. Jag bor inte längre i Porsögården som släpper in kyla från alla håll och kanter.
  2. Jag ska inte ut och dela ut tidningar mitt i natten (som Johan gör..).
Nu ska man väl egentligen inte klaga över vädret, jag har ju upplevt kallare än så här och "klarat" mig. Okej, i ärlighetens namn gick jag i ide de där riktigt kalla dagarna för jättelänge sen, jag tillbringade all tid fullt påklädd i sängen under täcke och dubbla filtar och när min kompis Björn meddelade över icq att han skulle till affären så fick han en lång lista från mig med allt jag behövde då jag vägrade gå ut.. Tänk vad man kunde komma undan med när man ännu bara var en liten söt tonåring.
Termometern som sitter i sovrummet, har ingen aning om varför det var så varmt inomhus, tidigare idag var det bara 19 grader och nu har ingen varit där inne på hela dagen.
Termometern i köket, där det tydligen är lite svalare, då har jag ändå suttit där och jobbat nu under kvällen - och hade t o m brännaren igång en stund!
Nej, det är inte helt plötsligt 16,9 grader varmt ute! Den där termometern sitter i arbetsrummet men ute-temperaturen håller koll på förrådet. Mycket glädje att det har blivit varmare där, var lite väl svalt tidigare idag. Fascinerande dock att arbetsrummet med alla datorerna mäter svalast..
I skrivande stund säger för övrigt Marge att det är - 31,3 ute, antar att det är lite varmare än så utmed våra husväggar.

Inga kommentarer: