måndag 28 februari 2011

Smoooooooothies!!!!

Johan och jag har ett tag försökt köpa oss en mixer, vi har dock haft vissa svårigheter.. affären har hunnit stänga.. modellen vi vill ha har varit slutsåld.. så har det rullat på helt enkelt. Nu idag när Johan hade varit och jobbade så svängde han förbi affären för att göra ett nytt försök. Slutsåld förstås.. så han fick en bättre deal på hyll-exemplaret!

Så när jag kom hem efter en lång dag av föreläsning, bråka med labbrapporten (jag hatar verkligen den där labbrapporten!!) och vara på möte så gick jag i vanlig ordning in i köket. Där noterade jag någon ny liten folder på köksbordet med lite recept att tillaga med köksmaskiner. Skumt.. det är ju jag som alltid släpar hem sådant, inte Johan. Sedan fick jag syn på den! Vår nya mixer!
Den är chili-röd!
Sedan kom Johan hem från repet och insåg att han borde kanske köpt hem youghurt också så han rusade iväg till Slemmis precis innan stängning för att handla så vi kunde göra smooooooothies!!!! Så nu fick de sista bären längst inne i frysen åka ner i mixern tillsammans med youghurten och premiärsmooooothiesarna var ett faktum. Den där mixern kan bli dyr i drift med alla smoooooothies jag ska göra nu. Måste experimentera lite, vanligtvis har man ju banan i för stadga och sötma men det äter ju inte jag så något annat måste experimenteras fram som bas. Hoppas det blir en bra bärsommar och jag för ovanlighetens skull har tid att plocka massor!
Smoooooothies!

Inga kommentarer: