lördag 20 februari 2010

Buddy Holly!

Buddy Holly the Musical är på turné och idag nådde den Luleå, tyvärr fick jag inte nys om det tillräckligt tidigt för att få tag i riktigt bra men ännu prisvärda biljetter. Men vi hade ändå helt okej platser. Så nu har jag efter 11,5 år i Luleå slutligen besökt ishallen! Vad kan man säga? Jag är inte speciellt hockey-intresserad så det har helt enkelt inte blivit av.

Föreställningen var riktigt bra i alla fall, första akten var lite mer musikal och andra akten var nästan som renodlad konsert. Både jag och Johan är nu helt taggade på att skriva musik! Ett härligt rockigt 50-tals arr kanske vore något för Luhrarne att ha på dansspelningar i framtiden.

Det enda jag reagerade på av föreställningen var valet av Ritchie Valens, Pablo Cepeda var alldeles för gammal för att trovärdigt spela en tonåring.. Brolle var dock guld som Buddy Holly, även om det såg lite sisådär ut när man anade hans tatueringar under skjortan..

Nu ska jag spela musik så huset rockar, nu är det originalens tur!

Inga kommentarer: