söndag 21 februari 2010

Anna är bäst!!

Så ikväll var vi tillbaka till skjutbanan för att träna lite mer. Målet med kvällens skytte var för egen del att främst bättra på mina resultat stående. Tyvärr la jag ju ribban ganska högt sittande förra gången med en 48:a så det vågade jag inte hoppas på att slå.

Återigen stod förstås disken på spel så det gällde att prestera bra. Jag inledde med ett sittande skytte där jag fick 46, helt klart godkänt. Johan fick till sitt hitintills bästa med 44. Disken lutade efter första rundan mot Johan.

Andra omgången körde jag också sittande, nu kändes det lite sämre och jag fick mycket riktigt bara till 42, dock var alla skotten koncentrerade strax till höger nedanför mitten och jag hade några mycket tjusiga 8:or som var nästan exakt på samma ställe. Johan tangerade här mitt resultat och sköt också en 42:a, första och enda gången vi skjutit lika!

Vid tredje omgången tyckte jag det var dax att ge stående en chans igen, nu skulle jag testa en teori jag kom fram till efter förra gången. Teorin byggde på att skjuta snabbt, desto mer man siktar, desto tröttare blir armarna och desto ostadigare blir skottet. Var teorin i alla fall. Så jag gick in för att upp med geväret, få sikte på den svarta mitten och bara bränna av. Min teori genererade 46 stående.. Johan trodde här att han hade chansen att slå mig då han sköt sittande och hade bättre stöd. Tji fick Johan, hans 40 sittande hade inte en chans mot mina 46 stående! Notera den riktigt centrerade 10:an också, inte utan att man känner sig lite stolt.


Fjärde omgången tog jag sittande igen för att inte överanstränga mina axlar och rygg, nu började tröttheten sätta in överlag och det kändes lite sämre men resulterande ändå i 45. Johan prövade slutligen stående men fick inte riktigt till det så bra, han slutade på 23.

Sista omgången bestämde jag mig för att köra stående igen. Fast nu kände jag mig avsevärt tröttare i kroppen men brände ändå av mina 5 skott tämligen snabbt. Jag tror fortfarande på snabbhet. Tydligen tror inte Johan på det... När jag var klar med mina 5 hade han fortfarande 3 skott kvar. Sista rundan blev dagens sämsta med en 37:a och mitt enda skott utanför det svarta med en 6:a. Johan bättrade sig lite och kom upp i 27.

Summa summarum: Johan fick disken.. Och viktigast av allt, jag sköt bäst i hela gruppen! Sittande är jag inte esset då mitt bästa resultat på de här två gångerna är 48 och det finns de som fått 49 men stående! Ingen har varit uppe på mina 46!

Anna är bäst!

Inga kommentarer: