lördag 20 februari 2010

Gårdagens och Dagens Johan!

Igår tyckte Johan att jag var elak..

"-Du kan ju inte använda sanningen mot mig! Det är inte rättvist! Det är slag under bältet!"

Idag var Johan allmänt förvirrad:

Det är kallt i Luleå idag, så jag följde inte med Johan ner på stan när han tillsammans med några andra ur Luhrarne skulle spela lite marcherande slagverk vid inledningen av SM i Yukigassen. Jag lånade däremot ut mina täckbyxor när Johan begav sig ut i -31.

I alla fall, väl hemma från Yukigassen var han bara hemma och vände en snabbis, packade ryggsäcken för att bege sig iväg och fixa med skivan. Johan tar alltså ryggsäcken med sig ner i hallen, tar på sig ytterkläder, börjar mumla efter ryggsäcken, går tillbaka upp i lägenheten och börjar leta i köket och vardagsrummet efter ryggsäcken. Jag frågar lite försiktigt om det är något fel på den han lämnade nere i hallen.. Johan slår sig för pannan, mumlar lite mer och går tillbaka nerför trappan.

Vår hall är liten.. hur man missar att man har en väska bredvid sig när man klär på sig går över mitt förstånd. Fast det är klart, Johan brukar glömma väskor uppe i lägenheten och springa upp och nerför för trappan ett antal gånger innan han är klar att bege sig hemifrån. Så när han väl kommer ihåg att ta med väskan ner så glömmer han förstås bort att han gjort det!

Inga kommentarer: