torsdag 4 februari 2010

Thomas-muggen

Jag har druckit massa mera te senaste veckan då jag har en dum förkylning som inte vill gå över (antagligen för att jag inte haft tid att vila..). I och med att vi ständigt ligger efter med disken så hittade jag nu precis en mugg som tydligen råkat hamna längst in, nämligen Thomas-muggen!

Det är alltså muggen jag fick i present när jag hade kalas när jag var typ 8 år av min klasskompis Thomas. Kontakten med honom är för länge sedan fullständigt försvunnen men det är fortfarande en fin mugg och viktigast av allt - den är min bara min! Har man syskon så blir egna saker enormt viktiga och det har följt med mig genom livet. Det är bara jag som dricker ur den muggen. Så när jag var nyligen utflyttad från föräldrarna och mamma var och hälsade på i studentrummet - och hällde upp te till sig i Thomas-muggen! Då fick jag ju säga ifrån! Så gör man bara inte. Något jag faktiskt lyckats dressera frekventa gäster till, förvånansvärt många har full förståelse för att man har en speciell mugg som är bara sin.

Så nu dricker jag mitt kvälls-te ur Thomas-muggen, måste göra strupen behaglig innan jag somnar.

2 kommentarer:

Karin sa...

Jag har en liten söt mugg som det står Karin på och det är bara jag som dricker ur den. Jag vet inte om det är för att det står just Karin på den eller om det är för att jag diskar den 1 gång i veckan ungefär.

Arga Anna sa...

Kanske lite från kolumn A och lite från kolumn B där..