söndag 7 februari 2010

Första besöket på skjutbanan

Nu ikväll var vi ute på Arcus och hade vår första skjutträning. Vi fick skjuta med salongsgevär. Större delen av gruppen var med och vi sköt två åt gången. Johan och jag var sista paret ut. Lite skämtsamt sa vi innan att den som sköt sämst skulle få diska i en vecka.

Jag inledde min första runda med att skjuta 48 av 50, bäst i gruppen och fullständigt krossade Johan. Nästa runda blev det 46 av 50, även om det var lite svårare att räkna resultat då för av någon anledning hade jag 6 hål på min tavla och Johan hade bara 4 på sin.. På tredje rundan började jag få ont i armbågen så nu gick det sämre, bara 40 av 50. Fortfarande en 10:a i alla fall.

Sista rundan fick man stå och skjuta om man ville vilket jag bestämde mig för att pröva på. Det var mycket svårare. Ganska snabbt började jag känna av mjölksyran i armen men jag lyckades i alla fall prestera 30 av 50 varav en 9:a så helt klart godkänt. Johan fegade ur och satt ner även sista rundan men lyckades ändå inte prestera bättre än mitt sämsta resultat sittande..

Nästa gång ska jag stå upp de flesta rundor, det är uppenbarligen där jag behöver mer träning.

Det viktigaste återstår förstås, kommer Johan hålla sitt löfte och som ärlig förlorare ta hand om disken hela veckan?

Inga kommentarer: