onsdag 25 november 2009

Vad ska man göra i väntan på vintern?

Efter att ha haft snö, minusgrader och frost så byttes det ut mot regn och plusgrader. Visserligen är det skönt att slippa skrapa is från bilen men det är också allt. Det är Luleå i november, det borde vara snö!

För att muntra upp mig i höstrusket så har jag bestämt mig för att i väntan på den riktiga vintern gå in mina Docs. Jag köpte de för två år sedan för jag tyckte jag förtjänade coola kängor, felet är ju att Docs har en viss ingångsperiod och jag orkade inte fullfölja den då. Skavsåren gjorde lite väl ont. Men nu är jag rustad med skavsårsplåster och kängorna ska gås in en gång för alla för det är värt det! Docs när de är ingångna är bara bäst!Idag hämtade jag upp Johan på stationen! Han är hemma igen! Och har redan lovat att göra det mesta av städningen den här veckan så jag hinner plugga.. Vi ska julpynta innan söndag är nämligen planen. Pynta gör man efter man städar.

Dagens Johan:

Johan: "Har du sett det där nya batteriet jag köpte?"
Anna: "Ja, jag la det i din låda."
Johan: "Vilken låda?
Anna: "Din låda, den i hörnet, jag la det i översta lådan."
Johan: "Ah, där tänkte jag inte på att leta."
Anna: "Det låg och drällde framme så jag la det i din låda så du skulle veta var det var."
Johan: "Det var rätt tänkt men ändå inte."
Anna: "För du tänkte bara på att leta framme på bordet där du hade för dig att du lagt ifrån dig det?"
Johan: "Precis så."

Inga kommentarer: