onsdag 25 november 2009

Dimman ligger tjock över Luleå

Idag var sikten riktigt dåligt i Luleå, det var en sån där klassisk höstdag med massiv dimma! Överlag tycker jag sådana dagar är rätt så trevliga, men så gillar jag verkligen dimma. Fast det var lite humor att inte kunna se vissa byggnader ordentligt. Som att Kårhuset är nästan dolt i dimman eller det faktum att min arbetsplats i Silverhuset inte syns alls från Regnbågsallén ungefär rakt bakom stolpen bortanför huset så ska man egentligen se Aurorum).

Min insändare till NSD kom också med idag (skickade den även till kuriren men har inte hittade den i något av veckans nummer än), min poäng har blivit rejält bevisad. Jag skrev och kritiserade Lulebors höga tro på sin odödlighet, d v s detta ständiga gående ute i trafiken i mörka vinterkläder utan reflexer. Två dagar i rad har fotgängare blivit påkörda vid övergångsställen.. reflexlösa.

Det borde vara straffbart att vara så oförsiktig och respektlös, inte nog med att man struntar i reflex, dessutom knata rakt ut i körbanan utan att se sig om. Det skrämmer mig som bilist med, det sista jag vill är köra på någon för att den inte är rädd om sig själv.

Idag är nämligen försäkring fixad och papprena påskrivna och inskickade, jag är officiellt bilägare! Idag startade inte bilen...

Inga kommentarer: