fredag 27 november 2009

AJ!!

Tjuvstartat lite med julbaket, eller inte egentligen tjuvstartat, det är trots allt första advent på söndag. Så efter ischoklad à la Tibb fortsatte jag med lingonkaka då jag ändå inte kunde sova (+ att då kunde jag vara vaken tillräckligt länge för att se till att Johan inte försover sig igen och jag får hjärtklappning av hans telefonsignal när chefen ringer och undrar var han är) så fortsatte jag med lingonkaka.

Det här innebar lite rotande i skåpet över frysen. Så fram med trapp-pallen så man når de där extra centimetrarna. Så vad händer med min pall som jag köpte på marknad för bara tre år sedan?! När jag står på mellersta trappsteget går det av! Så min fina fot som jag fortfarande har en lila nagel på efter badrumslamp-incidenten är nu alldeles öm på undersidan. Då jag kan tacka mamma för de fina blåmärkesgenerna så antar jag att det kommer vara lite jobbigt att gå de närmsta dagarna.

Tur för mig att jag inte har något annat för mig än att plugga (okej, lugnt med ömma fötter där), städa (visst, det är Johans tur, jag städade köket idag så hans arbetsgrupp hade någonstans att ha möte men jag bör nog hjälpa till ändå), julpynta (nu pyntade vi aldrig förra året så jag vet inte riktigt hur bra det blir att jag sitter i soffan och dirigerar Johan hur han ska göra och oavsett.. jag har nog inte tålamod nog för det), baka (blir det inte av den här helgen så blir det bara inte av, tentorna kryper allt närmare) och så slutligen på söndag - ha gäster..

Det här kan nog bli kännbart faktiskt. Nu är lingonkakorna klara i alla fall. Luktar och ser goda ut. Får nog bli ett litet smakprov innan jag går och sover. Det är trots allt synd om mig - igen!

Inga kommentarer: