torsdag 26 november 2009

Hur man delar upp städområden!

Jag vet ett par som ständigt bråkade över badrumsstädningen. Han ansåg att hon borde ta större ansvar för rengöringen av duschavloppet då hennes långa hår orsakade de flesta stoppen. Hon ansåg att städa avlopp var ett manligt område.

Jag gav han rätt då och jag håller fortfarande med. Det är mega-vidrigt att städa duschavloppet men så sant som det är sagt. Det är oftast kvinnans långa hår som orsakar de flesta stoppen i avloppet. Idag röjde jag ur just badkarsavloppet efter att ha tagit mig ett bad. Nu har visserligen Johan lovat att städa badrummet innan helgen men det kändes lämpligt att skrubba rent ordentligt efter badet + att det rann ur så himla segt!

Sedan meddelade jag Johan att i rättvisans namn borde jag som långhårig kvinna ha huvudansvar för badkars/duschavloppet när det gäller städning. Samtidigt borde Johan som skäggansande man ha huvudansvar för handfatet och dess närhet. För det är där alla hans skäggstrån hamnar. Logiskt och rättvist! Johan höll med.

Inga kommentarer: