fredag 13 november 2009

Avbruten överraskning

Jag mådde lite dåligt på eftermiddagen och gick hem tidigare än planerat, bara för att landa mitt i Johans städande.. Det har sett rätt illa ut på sistone i kök, hall och badrum. Hallen röjde jag upp i häromdagen och nu bestämde sig Johan för att ta itu med badrummet och köket. Han har till och med dammat av badrumshyllan med alla mina prylar på - och lyft på sakerna! Fast jag fick en kommentar om att jag hade himla mycket saker..

Han beklagade sig för att han inte hunnit klart innan jag kom hem och jag instämmer.. för Johans arbetsinsatser stannar ofta av när jag är hemma och projekten blir inte alltid avslutade. Nu tror jag i alla fall att han ska fixa klart det sista med.

De stora nyheterna är annars att vi har anmält oss till en Jägarexamen-kurs! Jag såg lappar om det på skolan och Johan föreslog faktiskt att vi skulle köra på det (efter att ha ställt lite följdfrågor till tjejerna som arrangerar). Det är på tiden att sluta skjuta upp drömmar och sätta lite fart! Så 1 december tar vi första steget mot att bli jägare!

Inga kommentarer: