fredag 9 oktober 2009

Lägenheten fortsätter gå sönder..

Igår eftermiddag kom det en hantverkare för att fixa spisfläkten, detta ledde förstås till att han fick stänga av elen fullständigt ett tag - och vi fick en pinsam påminnelse om hur omöjligt det är att ta sig in i klädkammaren! I alla fall, nu fungerar fläkten igen.

Så igår kväll när jag låg och sov på soffan (jag var trött och Johan hade inte bäddat sängen än!) så hör jag ett brak, orkar inte riktigt bry mig utan somnar om. Senare så inser jag att dörren till hobby-rummet ser sned ut och jo, mycket riktigt, den har trillat loss! Det här är inte unikt för de här lägenheterna, samma sak hände i sovrummet förra sommaren.

Felet är att vi kan inte felanmäla dörren just nu.. det är så fullt med lådor och saker i hobby-rummet vilket gör det fullständigt omöjligt för en hantverkare att fixa med en dörr i nuläget. Johan tryckte den på plats igen och vi ska vara försiktiga med den tills vi har tillräckligt mycket golvyta för att kunna få den åtgärdad på riktigt.

Inga kommentarer: