torsdag 9 juli 2009

Kunde inte vårt område vara lite farligare..

Det är förstås grannen under igen.. nu verkar hon ha rest bort i några dagar då det är otroligt tyst och skönt numera. Men! Ungarnas alla jävla leksaker är kvar och dräller utanför dörren, vilket för oss innebär i vägen för att komma in i förrådet. Cyklar, trampbil, en hel massa junk! Vad är det här för tryggt och snällt område som man kan lämna massa saker olåsta utomhus utan att de får fötter och går sin väg? Det är väl en sak att lämna grejerna ute från en dag till nästa men när man åker bort? Jag lämnar inte ens min cykel låst utomhus när jag reser bort utan ställer in den.

Det störde mig extra mycket just idag då vi varit och rotat i förrådet, en del saker där har slängts ut så andra saker kan ställas in. Projekt sommarstädning går otroligt långsamt men ändå så sakteliga framåt. Det bara inte syns än.. hur det kan komma sig att man kan slänga kassar med saker utan att det märks känns lite otacksamt men så är det. Men men, om planen håller så har vi en fin och ytterst beboelig lägenhet snart.

Synd bara att min plan för bofonden inte höll, just de golven jag ville byta får man inte byta. Dumma!! Men men, då blir det nytt köksgolv i alla fall! Bofond är till för att utnyttjas!

Inga kommentarer: