måndag 15 december 2014

Varje hem behöver en pepparkaksborg!

Okej, ett pepparkakshus är ju inte egentligen inte ett måste på julen, jag har inte gjort ett varje år (även om jag ofta har haft ambitionen att det ska bli ett, varför gör jag annars den där gigantiska degen som ska räcka till ungefär 300 pepparkakor?) men så det här är första gången Johan och jag firar jul med vår lilla tjej och vi ska ju faktiskt ha gäster med. Annars har vi alltid varit bortresta när vi firat jul med släktingar.

Så hur skulle pepparkakshuset se ut? Blev en egen design (förstås) och jag tyckte vi skulle satsa på en borg och Johan instämde. På grund av hans dumma trasiga högerarm och inkompetenta vänsterarm så kan man väl säga att jag gjort ungefär 97 % av arbetet med den fina borgen! Så här är den! En pepparkaksborg i 25 delar, komplett med vallgrav och hajar!
Från sidan!
Bakifrån!
Från andra sidan!
Framifrån!
Och förstås en vy snett från ovan!
Tvingades tänka om i brickvalet inför montering, det visade sig att brickan jag planerat att använda var för liten..

Inga kommentarer: