söndag 7 december 2014

Fullständigt absolut nödvändigt!

Igår åkte Johan och jag iväg ut till Hägnans julmarknad (tillsammans med ungefär hälften av luleborna). Målet var i huvudsak att köpa lite julgott och inte samla på oss massa onödiga prylar vi inte behöver. Så självklart handlade jag två onödiga prylar vi inte behövde inne i handelsboden (men i övrigt köpte vi faktiskt endast lite gott i de olika stånden). Men den där God Jul-skylten hade faktiskt nedsatt pris.. och jag dinosaurie-kakformen tänkte jag faktiskt till Emma.. Okej att hon inte kan baka pepparkakor riktigt än men vad har det med saken att göra? Hon har tre julkalendrar i år men har inte visat det allra minsta intresse att öppna några luckor. Hitintills har hennes intresse för kalendrarna sträckt sig till avsmakning och kasta ner de på golvet. Men nästa år så!

I alla fall så har jag hängt upp det nya inköpet bredvid dörren så nu ser det lite extra inbjudande ut hos oss.
På vägen hem körde vi sedan förbi Storheden (där övriga lulebor verkade befinna sig i sällskap med halva Norrbottens befolkning i salig röra med en massa finnar) för att bocka av några ärenden till och när vi ändå var i farten med att plocka Emma in och ut ur bilen mest hela tiden så köpte vi även en liten bordsgran. Tyvärr verkar jag ha kastat ut det blomfat som tidigare använts när vi haft gran (jag har ett vagt minne av att ha kastat ut ett trasigt fat så det var nog det) så jag måste skaffa fram ett nytt innan jag kan få ordningen på granen på riktigt. Med det så rundar jag nog av årets julpyntande. Eventuellt så åker några fler julgranskulor upp i de sista rummen men överlag så känns det lagom pyntat. Vi (jag, Johan är ju fortfarande handikappad) har inte gått till överdrift men det är ändå en tydlig julkänsla i lägenheten.

Inga kommentarer: