onsdag 3 december 2014

Liten börjar bli stor!

Ganska exakt för ett dygn sedan när jag försökte få Emma att sova så blev det omedelbart ändrade planer. Liten snurrar ju numera runt från mage till rygg och tillbaka som om hon aldrig gjort något annat men det räcker tydligen inte. Helt plötsligt ser jag hur hon ligger halvt på sida, halvt på mage med handen stadigt placerat uppepå sängkanten. Hon hade helt klart utbrytarblick i ögonen så idag så rev jag ur allting ur barnsängen, ställde den på högkant, monterade bort gaveln och flyttade ner sängbotten. Bäst att ligga steget före innan hon på allvar upptäcker hur man tar sig upp i sittande ställning och får för sig att trilla över kanten.

Det där med att rulla runt och ha sig funkar för övrigt tydligen bäst när ingen ser på, jag riggade upp filmkameran i köket för att fånga lite gulligt jollrande och lekande. Vad jag fick var 28 minuter av Emma liggandes på rygg och fäktar lite tafatt med armar och ben.. Min lilla busunge! Fyra månader redan, var tar tiden vägen?

Inga kommentarer: