fredag 19 december 2014

Julskinkan!

Jag har aldrig tillagat en julskinka i mitt liv. Faktum är att jag inte har ätit julskinka ens hälften av mina jular. Vi hade inte skinka på julbordet när jag bodde hemma så julskinka klev in i mitt liv i ett senare skede när jag började fira jul på annat håll.

Men jag gör inte julskinka, julskinka är julmat och det är Johans bord. Jag ser till att det finns julgodis och han tar ansvar för julmaten. Men den här hösten har inte blivit riktigt som vi tänkt oss så jag har fått täcka upp för Johan på det fysiska planet. Så den här julskinkan ligger jag bakom!

Vi beställde oss en fin liten EKO-gris via NordanSmak och hämtade upp den på vägen hem i onsdags och så idag så fick den ligga och puttra i ugnen i lite dryga fyra timmar medan jag försökte få lite annat gjort och sedan griljerade jag den. Johan har gett skinkan högsta betyg! Och jag väljer att tro att det är för att den blev god och inte för att han inte vågar klaga på sin hårt arbetande fru..
Lilla klumpen!
Redo för ugnen!
Tillagad!
Fäääärdig!

Inga kommentarer: