fredag 27 mars 2009

Hugaligen

Så var tentorna klara för den här gången, nu är det bara att vänta på resultaten. Men jag har visst hopp i alla fall. Den sista tentan, den jag skrev idag, jag löste två av uppgifterna på en halvtimma (det är rätt exceptionellt faktiskt), den tredje verkade bara dryg och jobbig och med elak huvudvärk så bestämde jag mig för att strunta i den, jag borde få tillräckligt med poäng ändå. Sedan i eftermiddag så lades lösningar ut på nätet. Uppgiften jag hoppade över var struken! Den var felkonstruerad och alltså struken och betygskalan har reviderats med hänsyn tagit till det. Mina lösningar verkar okej på de andra uppgifterna (fast de hittar ju alltid något skumt att dra av på) så det ser ut som om jag till slut fått ihop mina mekanikpoäng.

Så lite ljus på en annars rätt tung vecka, jag har haft mycket huvudvärk och sovit dåligt. Alltså har även Johan sovit dåligt, om jag vaknar gång på gång under natten och skruvar och vrider mig så är det inte helt lätt att sova om man ligger precis bredvid..

Slutet på tenta-p firades med 10 maskiner tvätt, så går det när man skjuter upp att tvätta under hela tenta-p. Johan hade visserligen bokat en tvättid åt oss i tisdags men jag vägrade tvätta innan tentorna och han ville inte ta ansvar för att tvätta själv. Egentligen så håller vi på och experimenterar lite i tvättandet. Ingenjörstänket lyser igenom, hur optimerar man bäst tvättandet? Hur ofta ska man tvätta utan att det blir onödigt ofta men hur sällan kan man tvätta utan att laddningarna blir för stora (eller att kläder/handdukar/sängkläder tar slut) och dels inte blir rena och dels fastnar i dumma flaskhalsen torkning? Det här påverkar förstås också i vilken ordning de olika maskinerna ska köras. Många variabler som ska in i den här ekvationen.

Egentligen hade jag tänkt fara på stan idag, det är marknad och jag har andra ärenden men jag bara orkade inte. Sista dagen på vintermarknaden imorgon, får se om det blir en tur ner på stan. Skulle behöva låna mig en bil vid tillfälle med, har alla mina kassar med utröjda kläder som bara står i vägen. Planen är ju att förflytta dem ner till Röda Korset - vilket år som helst! Den här läsperioden borde bli lite lugnare i alla fall så det kan bli tid över till att fixa lite här hemma.

Fast lite saker har jag ännu hunnit med! När jag planterade förra fredagen så gjorde jag en kruka med frön som jag fick av Akademiska Hus på Larv, det stod dock inte på påsen vad det var för frön och jag var osäker på om de skulle gro. Frön har ju som bekant bäst-före-datum de med. Men de har verkligen tagit fart! De växer och stortrivs i soliga köket (hur ofta man än roterar krukan så sträcker sig skotten mot solen). Nu är bara frågan.. vad i hela friden är det jag odlar???

Kanske ska ta lite bilder och lägga upp så någon kan tala om för mig vad det är jag har växande i köket. Men då måste jag få ordning på det där med digitalkameran och mina datorbekymmer så det finns risk att det dröjer ett tag till.

Inga kommentarer: