måndag 16 mars 2009

Vid spisen

Vi är alldeles för bra på att vara lata, inte bra alls då det finns alldeles för mycket saker att göra. Nu försöker jag visserligen plugga en massa så dagarna på uni kan bli ganska långa men ändå! Det finns saker att fixa med hemma med. När man inte minns senaste gången man lagade mat är det rätt illa.. då det innebär att Johan verkligen fixar alla måltider.

Nu har jag kompenserat lite genom att faktiskt lagat mat i helgen. Slutligen, slutligen, slutligen har jag också funnit en användning för de små popcorn-krukorna jag fick av mamma för massa år sen. De är fina (jag vet, den här bloggen är typiskt bildlös, jag skyller inte på min kamera längre då den funkar mycket bättre sedan jag köpte nya batterier, problemet ligger i att jag behöver ny dator för bildbehandling, så ni får alltså nöja er med beskrivning) men alldeles för ynkliga att faktiskt ha popcorn i! Om man åt så lite popcorn, tja.. då är de slut redan efter 15 minuters film. I alla fall, de har typisk krukform, är blåa och vita och det står popcorn på dem. Hur som! Jag gjorde pannkakor igår och den perfekta skålen att ha bär i är redan upptagen (jag har haft godis i den ända sedan LARV och det finns kvar då jag förbjöd Johan att äta upp det och han tror att jag kommer tvinga honom att sova på balkongen om han rör det så tja.. det finns kvar) och ingen annan skål passade så det blev alltså jordgubbar i en popcorn-kruka.

Idag gjorde vi slutligen en massa annat vi tänkt göra hela helgen, vi bakade 46 ost- och skink/korvgifflar så nu är frysen fylld. Johan fixade en stor laddning korvstroganoff samt bakade chokladkaka till repet imorgon utan att faktiskt röra vare sig smet, former eller ens slicka bunken efteråt. Riktigt god kaka faktiskt, även den som gick sönder när Johan (genom att stå en meter bort och hålla för öronen) stjälpte ur den ur formen.

Förhoppningsvis kommer tentapluggandet kännas lite bättre nu när det finns massa godsaker i frysen.

Inga kommentarer: