tisdag 2 december 2008

Tänk om män fick styra över lakansvikningen!

Alltid lika charmigt med tvättid! Då vi medvetet sköt upp tvättningen till efter vi haft extrarep och spelning så var det förstås ett extra stort berg.

Idag hade jag gett Johan tillåtelse att komma sent mot att han handlade på vägen hem så jag blev faktiskt förvånad när jag mötte honom på väg till tvättstugan.

Det där var mest en bisak. Johan och jag försökte vara duktiga och vika undan tvätten på en gång så korgarna inte blir stående i en vecka (som de brukar bli). Under vikningen uppstod en intressant fråga, Johan och jag har diskuterat det tidigare när lakan ska vikas. Varje kvinna som varit del av hans vardag och hemmaliv har helt enkelt introducerat ett nytt system för hur sängkläder ska vikas. Som varje man har han för husfridens/enkelhetens skull accepterat det nya systemet och vackert lärt sig det efter ett tag.

Så den stora frågan blir, hur skulle det se ut om män själva skulle få för sig att insistera på att just deras viksystem skulle tillämpas?

Inga kommentarer: