söndag 14 december 2008

Ischoklad à la Tibb!

Det har inte blivit så mycket av julstökande alls här, jag har inte riktigt haft tid/lust och tja.. Johan verkar inte riktigt bry sig överdrivet mycket heller. Julen är ju också en tid representativ för en massa godsaker som är trevliga att äta men som tar viss tid att få klart.

Förra helgen så slog jag i alla fall till och hivade i ordning lite ischoklad medans Johan lagade mat. Nu har jag dock genom åren förfinat mitt ischokladrecept något, jag fann helt enkelt grundreceptet lite trist och smaklöst. För att vara ytterst oblygsam så tycker jag helt enkelt att min ischoklad är den godaste jag någonsin smakat. Turligt nog så verkar de flesta som smakat min ischoklad instämma. Sen är reaktionsförmågan lite varierande vad som gör ischokladen à la Tibb. Gott är det hur som.

Det ser dock ut som det blir det enda julbakandet.. om jag inte brinner av lust och energi nästa helg. Det finns massa ingredienser hemma så jag är redo att baka om tiden skulle dyka upp.

Tid har dock varit en akut bristvara på sistone, inte blev det bättre av att vi med kort varsel fick Geo-lussespelningen i lördags kväll. Så det har varit en massa extra-rep och sedan hela lördagkvällen på scen i balklänning. Vi gjorde ett tjejupprop och insisterade på att vi skulle få ha finklänning. Annars blir det lätt när killarna på egen hand ska fatta beslut att de tycker att Luhr-tröja och mörka byxor är lagom. Men det är ju bal! Man går så sällan på bal och för egen del var det här första gången jag hade långklänning sedan jubileumet i vintras.

Den kommande veckan ska nu ägnas åt plugga, plugga, plugga och så lite plugga! Efter tenta på torsdag och fredag så ska det shoppas, tvättas och packas, samt gärna bli lite andra saker gjort innan vi åker. Lugn och ro närmsta tiden? Inte direkt.

Inga kommentarer: