tisdag 2 december 2008

Hur länge kan en människa sova?

Senaste veckan har jag lidit av enorm trötthet, varje chans jag får så går jag och lägger mig. Inte för att det tycks göra mig mer utvilad. Lite omvända roller alltså, Johan brukar vara den som är bra på att sova och jag är den som försöker smyga i säng utan att föra för mycket oväsen. Ingen av oss är dock något vidare bra på att faktiskt smyga i säng utan att väcka den andra. Tur att vi båda är bra på att somna om.

Hur som så är det lite irriterande att bara vilja sova, jag har en hel del saker som behöver göras. Men när sömnen helt plötsligt upptar halva dygnet så försvinner ju massa tid som man annars kunde göra saker på.

Apropå sömn så handlar månadens Apotek-tidning om sömn, men till sömnproblem räknas det bara om man har svårt att sova, inte att man helt plötsligt inte gör något annat än sover..

Inga kommentarer: