tisdag 1 december 2015

Det blir faktiskt ingen LEGO-kalender i år..

Jag vet, det har varit nästan som en tradition med min lucköppning av en LEGO-adventskalender men jag bestämde mig för att skippa det i år. Det var ju verkligen samma sak som varje år! En Star wars, en city och en friends att välja på. Urtrist! I år är det visserligen motiverat med Star wars-LEGO igen i och med nya filmen men förra året hade de väl till exempel kunnat haft en Hobbit-kalender istället? Var är fantasin helt enkelt?

Men frukta inte, julen är ändå igång hos lilla familjen. En liten lagom mängd julpynt är framställt och julbaket är påbörjat.

Och vi följer förstås julkalendrarna! Liten hade en suverän taktik när det gällde att slita upp kalenderluckor efter att vi hjälpte henne med att öppna en liten flik. Jag gillade verkligen TV-kalendern som jag faktiskt sett två gånger idag, både på jobbet med en grupp sjuåringar och så här hemma med familjen.

Det kommer bli en bra jul även utan LEGO-kalender!

Inga kommentarer: