lördag 19 december 2015

"Mitt hus det hade fyra kanter..

..fyra kanter hade mitt hus.
Sedan mötte mitt hus lilla Emma, 
tre kanter har nu mitt hus!"
I väntan på dekorering.
Dekorerade.
Monteringen av det i all hast egenhändigt designade lustiga pepparkakshus stötte på vissa svårigheter när någon (ingen nämnd, ingen glömd) brast lite i sitt uppdrag att hålla koll på vårt yrväder som då passade på att med full kraft stöta in i diskbänken varvid mina två husväggar som ännu inte var helt säkrade vid varandra välte.. Den ena gick bara av på mitten och den andra hoppade ner på golvet..

Så efter lite nödlagning av den vägg som numera bestod av två delar så konstruerades pepparkakshuset hastigt och lustigt om till en trekantig sak som påminner om något lutande suspekt hus från Alice i Underlandet.. Ibland liksom bara händer det!
Färdigt.. med reservdelar över.

Inga kommentarer: