torsdag 19 februari 2015

Konsten att köpa sig en ny amnings-BH.

Lärde mig två nyttiga saker idag:

1) Trots att butikerna i stan enligt ryktet på babysimmet skulle ha bättrat sig på sitt amnings-BH-sortiment så finns det ändå inget som passar mig.

2) Man kan inte ha med sig en baby när man provar BH:ar för varje gång jag klädde av mig så trodde Emma att det var matdax och blev minst sagt förbannad när så inte var fallet..

Trots Emmas två små sylvassa tänder så har jag kommit fram till att det kan vara bra att fortsätta amma över vintern då risken för sjukdomar och infektioner är något större (vi insisterar ju dessutom på att släpa runt Liten på alla möjliga aktiviteter där hon träffar massor med människor mest hela tiden).

Men för ett antal år sedan så läste jag att en BH har ungefär sex månader aktiv livslängd, det vill säga använder du en BH varje dag i sex månader så är den sedan utsliten. Jag har inte lidit så stort av det tidigare då köpa mängder med BH:ar i regnbågens alla färger nästan kan räknas som en av mina hobbyer.. det tar helt enkelt tid för mig att slita ut dem då jag har så många att alternera mellan.

Amnings-BH var ju något av en utmaning att hitta så i slutändan så chansade jag på en modell som mitt ordinarie favoritmärke hade och beställde från England. Den satt bra så jag beställde en till. Så jag har visserligen haft två att alternera mellan sedan Emma föddes men jag kan ändå konstatera att de börjar ta slut, de sitter verkligen inte bra längre.

Köpa en ny här hemma var dock fortfarande inte aktuellt, inga av de jag provat idag har suttit bekvämt nog så det blev att ge sig ut på nätet igen i alla fall. Dessutom är det faktiskt billigare att få hemskickat från England än att köpa i butik här i Sverige. Även nu när pundet blivit dyrare.

Inga kommentarer: