fredag 9 mars 2012

Nya projekt!

Okej, jag vet precis varför städningen går  långsamt, jag fastnar hela tiden med ett nytt projekt som jag vill göra klart. Det är ju ändå en del av städningen men det gör den kanske något mindre effektiv.

Ett av mina stora dilemman är de ohyggliga mängderna tyg som jag samlat på mig som det inte blivit något av så jag har länge tänkt att jag ska börja skapa saker av dessa. En tanke var att sy lite ordentliga klädpåsar till våra finare kläder. Klädkammaren är ju inte direkt dammtät och det skadar inte med lite extra skydd.

Min bröllopsklänning har sedan bröllopet hängt i en ganska så rejält för kort klädpåse vilket resulterat i att kjolen hamnat mest i en knölig hög nedtill så mitt första mål var en fullängdsgarderob till just bröllopsklänningen.

En av sakerna jag hittade när jag återigen letade efter mina försvunna ramar var en hög med oanvända gamla nummerlappar, så pass gamla att resåren torkat sönder. Efter att ha klurat lite så slog det mig att det här är precis lagom bra material till klädgarderob!

Så ca två dagars pyssel senare har jag förvandlat sju nummerlappar och en bit gammal påslakan till en tjusig fullängdsgarderob till min bröllopsklänning! Måste erkänna att jag verkligen gillar resultatet. Ett problem kvarstår dock.. klänningen var ju som sagt vad för lång för dess tidigare klädpåse, vilket gör att den nuvarande tyggarderoben alltså också är för lång för klädkammaren... Så bröllopsklänningen får tills vidare fortsätta hänga på sin krok på toalettdörren (den är i alla fall på utsidan..) - men numera oskrynklig!

Inga kommentarer: