tisdag 13 mars 2012

Bröllopsboken!

Har nu fått hem alla papperskopior av förlovnings- och bröllopsrelaterade bilder, så allt material som jag behöver för att sätta ihop minnesboken från förlovningen och bröllopet är alltså tillgängligt. Nu ska jag "bara" pyssla ihop själva boken. Måste dubbelkolla ett par saker från själva vigseln bara, vilket innebär att titta på videon som fotografen var snäll nog att spela in åt oss. Jag har faktiskt inte tittat på den något alls - jag kommer säkert bara bli irriterad över alla hostningar hela tiden. Men det är ju för bokens skull!
Den hemliga boken som vi noga såg till att den aldrig låg synlig för gäster..
Ikväll tog jag fram förlovningsboken som vi skrev i under hela förlovningen så snart något bröllopsrelaterat inträffade. Med vi menar jag nästan uteslutande jag.. Av 21 inlägg så skrev Johan inte mer än två rader.. Den lilla anteckningsboken var i alla fall vår lilla livlina under förra året, förutom dagboksinläggen så förde vi även lista över vad som skulle göras, vilka utgifter vi hade etc. Helt enkelt allt samlat på ett och samma ställe.

Men nu finns utgifterna i ett prydligt excel-dokument, uppdelade efter område och hur stor del av den totala kostnaden som gick till vad. Och alla dagboksinlägg är renskrivna. Det var med blandade känslor jag läste om vår väg till bröllopet, det är ju inte bara rena redogörelser om aktiviteter utan också hur vi (eller mest jag då) känt vid olika tillfällen. Det är inte bara roligt att planera ett hemligt bröllop.

Boken i sig ska i alla fall bli ett ordentligt minne för vår väg fram till äkta makar!

Inga kommentarer: