onsdag 28 mars 2012

Kaka!

Ojoj, hela sju månader har gått sedan Johan fastnade på orden och jag hade memorerat manuset perfekt! Självfallet så hade jag köpt hem lite finsk choklad till Johan från båten men det räcker ju bara så långt. Efter en snabb middag bestående i huvudsak av rätter så gick vi faktiskt till en "Grand opening", en ny butik slog nämligen upp portarna i Porsö Centrum idag, med inriktning på handarbete och heminredning. Det fanns massa små gulliga saker vi inte behövde så efter att ha fikat gick vi därifrån utan att ha handlat något!

När Johan var och repade så gjorde jag slag i saken att fixa en liten tårta samtidigt som jag röjde undan disken. Ursprungsplanen var egentligen en marängtårta men lite förrymd äggula ledde styrde istället in mig på linjen chokladkaka med Laponias blåbärslikör i! Naturligtvis lyckades Johan inte identifiera min smaktillsats annat än att det inte var apelsin som jag brukar ha.. Då serverade jag ändå med bär till!
Helt klart en favorit bland "onödiga" prylar - hjärtkakformen!
Problemet med hjärtformen är att den är svår att skära ur så "tårtan" såg lite ute som chokladhög när den väl var serverat men det försvann ner i svalget hastigt och lustigt i alla fall.
Här vinns det inga MasterChef-poäng för upplägg...

2 kommentarer:

moa_elva sa...

chooooklad! tror jag måste baka när jag kommer hem...

Arga Anna sa...

Det blev riktigt gott... "nackdelen" med hjärtformen är att man inte kan ta och frysa in bitar av kakan så istället står den framme på bänken gömd under en bakduk och lockar till småätande...