måndag 24 december 2018

Lucka 24 i min julkalender

Johan ger mig varje år en bok av årets nobelpristagare. Det fanns ingen i år. Så han improviserade och hittade tidigare i höstas en bok som verkade intressant och kanske delvis passande. Sedan dess har jag sagt upp mig. Det har en hel del att göra med hur ledarskapet har sett ut. Får ta och läsa boken. Kanske finns det något faktiskt tips där i som jag kan dra nytta av i framtiden - eller så kommer jag fram till att jag inte är skapt till att vara anställd.

 

Med min julkalender har jag alltså efter drygt två års uppehåll återupptagit bloggandet. Jag kommer inte ge någon resumé av vad som hänt i vårt liv under de två åren som inte är dokumenterade. Följer ni mig på twitter och på facebook så vet ni ändå.

Men tanken är att det ska bli mer bloggskrivande framöver. Mer skrivande överlag. Jag vill ha tillbaka mitt skrivande igen.

Jag tog mig till julafton.. med nöd och näppe. Förkylningen var minst lika envis som jag.

Inga kommentarer: