fredag 21 december 2018

Lucka 21 i min julkalender

Så har jag slutat ännu ett jobb idag. Min fjärde skola på lika många kommuner. Min avsikt har aldrig varit att bli en hoppjerka och en av fördelarna med att vara obehörig lärare är förstås att det är lättare att komma undan med att byta jobb om och om igen. Men till saken hör är att som det ser ut nu så fortsätter jag inte som lärare alls. Det är för många hinder på vägen för att få min behörighet och legitimation samt att arbetssituationen ute i skolorna är verkligen under all kritik. Jag vill inte ha ett jobb som så grovt inkräktar på mitt övriga liv och man kan jobba ihjäl sig utan att för den delen faktiskt kunna känna att man gjort ett bra jobb. Det måste finnas något bättre där ute.

Mer presenter idag förstås.. från arbetsgivaren och så självklart ännu mer från barnen. De borde verkligen inte.

Inga kommentarer: