torsdag 13 december 2018

Lucka 13 i min julkalender

Lucia-dagen är här, jag lyckades få alla mina 22 närvarande elever från skolan, tvärs över riksvägen till kyrkan för att beskåda Lucia-tåget. Detta utan min resurs då hon inte börjar förrän kl 8.30 på torsdagar. Någon lärarassistent fick jag aldrig, den första sa ju upp sig efter att under sina två veckors tid på skolan varit närvarande hela 2,5 dagar, vabbat och varit sjuk resten och sedan bröt sitt avtal för att kunna sluta tidigare. Min nya lärarassistent ändrade sig efter att avtalet var skrivet och utskickad och började helt enkelt aldrig. Det blev jag inte heller informerad om förrän jag dagen efter han skulle ha börjat frågade efter honom. Jag har inte haft riktig supertur med mitt extrastöd. Nåväl, snart är det jul och sedan är det någon annans problem.

Under eftermiddagen började det också snöa, får se hur bra det går att skotta fram bilen imorgon bitti.

Inga kommentarer: