torsdag 20 december 2018

Lucka 20 i min julkalender

Nu är det bråda dagar, men jag har lagt in alla omdömen och fixat allt inför julavslutningen. Är inte färdig med min överlämning till den okända efterträdaren men det har jag faktiskt prioriterat bort lite. Det viktigaste för mig är att ungarna inte mår sämre än nödvändigt över att jag slutar. För saken är den att de driver mig till vansinne emellanåt med sitt ständiga pratande emellanåt men det är goa barn ändå. Men nu tar jag omtag som det så vackert heter. Jag måste allvarligt fundera på vad jag ska ägna resten av mitt yrkesliv åt. Jag känner mig hela tiden tvungen att lämna skolor för att jag inte orkar med arbetsmiljön men andra stannar kvar så kanske är det verkligen så att jag inte är den sortens person som ska vara i skolmiljön som den ser ut idag. Vilket är synd. Jag älskar att undervisa. Jag kan mycket. Jag gillar att hitta på nya saker och testa de i min undervisning. Men jag orkar inte allting runtomkring.

Presenthögen växer för varje gång.. visserligen är det också jul nu men ändå.. det är inte den riktiga julavslutningen förrän imorgon och jag har redan fått allt det här! Det är absolut inte nödvändigt. Min underbetalda lön räcker gott åt mig. Fina handritade teckningar och julkort tycker jag också om. En egenhändig gjord ren från slöjden slår också högt. Goa ungar!

Inga kommentarer: