onsdag 13 maj 2015

Hur hållar man egentligen igång träningen på resande fot?

Det är inte direkt det lättaste, mycket restid och man vill passa på att gärna annat som man inte kan göra hemma. Men det finns ju förstås även träningssaker man inte kan göra hemma som det ges tillfälle för. Så efter riktiga barmarkspremiären under lördagens 10-mila så har jag nu följt upp med bana A på Minialliansen. Så att vi missade veckans träning hemma i Luleå igår gör ju inte lika mycket då det istället blev en regnig och blöt tur på en nyritad karta här nere.

Fast jag måste ändå säga att jag tycker att det fuskats lite med rekognoseringen på sina ställen. Jag fick inte riktigt ihop det med stigarna på alla ställen. Men det var kul att träffa orienterare från annat håll, fast en del har jag förstås redan träffat. En av tanterna blev fundersam när hon såg mig för visst kände hon väl igen mig men vilken konstig klubb jag sprang för. Jag förklarade min koppling till VOK och upplyste om att jag sprang Tjust 2-dagars för två år sedan och raskt trillade polletten ner. Inom orienteringens värld är man sällan främlingar på riktigt..

Inga kommentarer: