fredag 22 maj 2015

Stort steg framåt!

I onsdags gjorde jag slag i något som jag funderat på under en rätt så lång tid. Jag kom fram till att det slutligen var dags att gå skilda vägar med min smärtläkare. Efter att ha klarat en intensiv och stressig resa utan att få återfall så kände jag att nu är det nog läge att försöka klara sig själv framöver. Fysiskt mår min kropp bra just nu och jag har fått redskapen jag behöver för att kunna ta hand om den på egen hand. Egentligen så hade jag nog kunnat sluta tidigare men jag valde att fortsätta med behandling då jag utsatte min kropp för extra påfrestning genom graviditeten och sedan vänja mig vid att ta hand om en liten.

Men nu har jag som sagt vad bestämt mig för att gå vidare från den person som bokstavligt talat fullständigt förändrat livet för mig. Läkaren förstod precis och han förtydligade att om jag behöver det så finns han ju kvar. Bara att höra av sig och boka en ny tid. Jag tror inte det kommer behövas om jag bara sköter mig. Nu är jag redo att gå vidare.

Inga kommentarer: