onsdag 2 juli 2014

Ett riktigt varmt dopp i havet!

Så här nöjd är man efter sitt dopp i havet!
Igår var vi iväg till Piteå för semestercup 3, Johan ville ladda inför helgen och jag bestämde mig för att haka på och gå en av de kortare banorna. Tävlingen var precis vid stranden (med den första kontrollen bokstavligt talat mitt i sanden!), solen gassade, det var flack och öppen terräng och framför allt VARMT!

I mål så upptäckte jag att en stor del av deltagarna drogs just mot havet precis utanför oss, och vi är ju orienterare, här finns inga hinder bara för att man glömt packa badkläderna! Så det var en brokig skara som glatt plaskade i havet efteråt, blandat med de som faktiskt hade badkläder så var det en salig röra av underkläder och OL-kläder som fick fungera som badklädsel.

Johan hade gjort riktigt bra ifrån sig, trots några missar så hade han ändå en bra tid och framför allt hade han på ett ställe gjort ett riktigt klockrent vägval! Utvecklingen går framåt! Först ville han inte bada alls men tyckte jag kunde ta ett dopp innan vi åkte hem men snart ändrade han sig och kom sprintades ut vattnet i sina nylonbyxor.

Nu hade vi ju ingen termometer med oss och visst fanns det kallstråk, men de senaste dagarna med mycket sol hade definitivt gjort sitt för att det skulle vara riktigt skönt. Några klubbkamrater hade badat vid ett annat havsbad för bara några dagar sedan och sa att det här var mycket varmare.

Så till skillnad från doppet i älven för några veckor sedan så blev det här ett regelrätt bad med både doppat huvud och simtag!

Nästa vecka är det återigen orientering nära havet så med lite tur så kan det bli mera bad! Men nu ska jag packa badkassen och se till att vi får den med oss i bilen!

Inga kommentarer: