lördag 11 februari 2012

Pysslande!

Har varit alldeles för seg på sistone, något som är lätt hänt är uppe i norr på vintern, framför allt när mörkret och kylan är mitt i seriös strid med varandra. Man får jobba på att hålla igång ordentligt. Till slut så bestämde jag mig för att det var dax att sätta fart lite. Så jag tog itu med några projekt som blivit liggande lite onödigt länge.

Den här "kartongbyrån" fick jag när jag var liten, mamma och pappa köpte likadana till oss att ha våra skrivbordssaker i. Den följde slutligen med flyttlådor upp men har sedan inte blivit använd och ack så fruktansvärt ful den blivit. Kartong åldras inte vackert! Så jag hade tänkte att jag skulle tapetsera den vid tillfälle, men tillfället kom aldrig. Så nu har jag istället dekorerat den med en hel massa sudokun! Ja, den mesta tiden är lagd på att lösa sudokuna och inte på att limma fast dem. Men med lite tur så har jag skjutit upp demenssjukdomar något år, hjärngympa sägs ju motverka sånt!
Sedan så var det mina pallar.. vi köpte ju tre pallar i somras som skulle målas och hamna i sina respektive rum. Dessa behövs då vare sig jag eller Johan är överdrivet långa men lägenheten sträcker sig uppåt i takhöjd och det är en höjd vi gör vårt bästa att utnyttja. Kökspallen blev klar ganska så snabbt men sedan tog det stopp. Men nu så slutligen så har pallen till arbetsrummet blivit klar! Det känns alltid lika fint att skjuta upp något i flera månader som när man väl sätter fart bara tar några timmar i anspråk lite här och var..
Tjusigt målat i orange och julrött!

Inga kommentarer: