söndag 6 mars 2011

Vilken lördag!

Dagen började fint och soligt i detta snöiga, isiga Stockholm. Jag klädde mig i mina fina P-kläder och begav mig in mot stan redan på förmiddagen. På schemat innan det var dags att befinna sig på KTH stod nämligen att besöka musikaffären och se om Ruben orsakade min klarinett några obehag i Trondheim eller ej. Klarinetten var i alldeles utmärkt skick, ingen skevhet i mekaniken och tät och fin. Väl på plats i musikaffären kom jag också på att Johan behövde ju nya rörblad till saxarna så där slog jag fiffigt två flugor i en smäll. Vad jag inte kom ihåg var att be att få den lösa ringen på klockstycket åtgärdad eller för den delen att Johan också behövde skruvar.. Nåväl, man kan inte minnas allt.

På väg tillbaka till tunnelbanan kom jag på avvägar.. det kan bli så när man passerar sin favoritunderklädesbutik.. Och hade de minsann inte en BH som absolut, absolut ville flytta hem till mig.. Inte egentligen faktiskt, min storlek fanns inte, men ett kvickt samtal till den andra butiken gjorde att jag istället för att åka raka vägen till KTH var "tvungen" att kliva av vid Gamla stan och bli av med pengar!

Nu hade tiden börjat springa ifrån mig lite vilket ledde till en gående lunch från SevenEleven under en rask promenad till plattan innan jag hoppade på tunnelbanan igen.

För dagens stora aktivitet var ju förstås mitt allra första QORK!!! Ojoj, vilken rolig eftermiddag kväll jag fick! Först konsert med alla Stockholmsorkestrarna, och så sittning på det, och det var jam, och det var dans, och det var fest, och det blev en lång efterfest. Så först ett stort tack till alla som var med och planerade och genomförde denna kväll! Ni var suveräna hela bunten! Och så ett extra tack till alla söta personer jag satt med under middagen (jag råkade visst hamna mitt i en Kårsdragshop!). Jag hade helt enkelt en himla härlig kväll. Man kan bara inte få för mycket av studentmusiker!

Inga kommentarer: