måndag 17 maj 2010

Myrornas krig!

Myrinvasionen har blivit ohållbar, i förmiddags räknade jag till 13 myror bara på diskbänken. Så det blev en promenad till Lulebos kontor där jag fick myrfällor och så ett nytt filter till köksfläkten, det befintliga var vedervärdigt fettigt och kladdigt.

Men tror ni myrorna faktiskt behagar gå in i myrfällorna och hämta med sig giftet tillbaka till myrkolonin? Nej då, de bara strosar runt lite i närheten men ignorerar själva giftet. Så jag fortsätter skälla på myrorna. Och så sent som i fredags hittade jag en spindel i badrummet och skällde omedelbart ut den för att den inte äter myror. Jag minns förra vintern när jag under vårstädningen i hallen hittade ett gigantiskt spindelnät under stövelknekten (okej, kanske ett tecken på att man borde städa oftare) med massor av myrlik - så jag vet att de kan!

Dumma myror!! De är ju för fan överallt!

2 kommentarer:

Ingy sa...

Nej! Fällor fungerar icke! (Egen erfarenhet.) Mitt tips är att lokalisera in/utgång och sedan sprida gift i puderform däromkring. Lycka till!

Arga Anna sa...

Jag vet redan var de kommer in.. i listhålet i hallen - som jag redan har besprutat! Johan kallade mig för övrigt för barbar då men häromdagen såg jag honom minsann dränka tre myror som kröp inuti en tom juice-förpackning.