tisdag 30 mars 2010

Myror från yttre.. ja VAR?

Faktum är att det blivit en myrexplosion på sistone, det har varit plusgrader lite då och då så myrorna har vaknat och rör sig väl där de trivs. Nere i hallen är en sak, det är bottenvåning, det är nära till naturen.

Men de är ju överallt!

Jag har hittat åtskilliga myror i köket, i eftermiddags en i skåpet ovanför kylskåpet! Hur kom den dit upp? Lider myror inte av höjdskräck överhuvudtaget? De springer runt i övre hallen, de går in i vardagsrummet. När Johan vaknade i förmiddags var det en myra bredvid honom i sängen.

Det är inte bara hemma vi har myror heller, datasalen som jag suttit i på skolan och gjort mina labbar och labbrapporter i har också blivit överfallen av myror. De är riktigt skumma med, en av dem verkade sjukligt fixerad vid min fotonik-bok! Så spännande är verkligen inte ämnet..

Johan brukar vanligtvis inte gilla när jag pratar om att giftdöda myror men idag frågade han faktiskt var sprejen finns någonstans.. Det är bara för många myror!

Inga kommentarer: