måndag 22 mars 2010

Irritationsmoment som sambos..

Som alla andra samboende par så har jag och Johan några saker vi ständigt återkommer till, saker som den andra gör till ständig irritation. Sådant där som man gång på gång diskuterar men som ändå inte ändras.

Johan dukar inte av sin disk! Han låter den stå kvar i vardagsrummet, på köksbordet eller om han faktiskt tar ut den i köket så blir den bara stående på diskbänken. Inte skölja ur, inte ställa i blöt i diskhon. Konsekvensen blir intorkade matrester som han sen "missar" när han diskar vilket leder till att jag istället för att ställa in den rena disken i skåpen lägger tillbaka sakerna i diskhon och Johan blir frustrerad över att disken aldrig tar slut!

Johan å andra sidan stör sig på mina sovvanor. Precis som resten av min familj har jag tendenser att nattuggla. Det här blir extra påtagligt när Johan ska jobba natt och ibland går och lägger sig tidigt på kvällen. Jag är inte redo att sova när han måste och när vi ändå inte går och lägger oss samtidigt så blir det lätt hänt att jag bara stannar uppe. Ibland ända tills Johan ska stiga upp igen. Vilket förstås får Johan att mumla om hur det hade varit trevligt att få sällskap när man sover.

Diskussionen är ständigt pågående.. Någon som har några tips till oss?

Inga kommentarer: