lördag 20 mars 2010

Alice i Underlandet

Ikväll tog vi oss en välbehövlig paus och for iväg och såg på Alice i Underlandet, dock inte i 3D då det inte installeras på biografen här i Luleå förrän om tre veckor. Men även utan 3D så var det en upplevelse som hette duga, jag ska inte avslöja för mycket ifall någon där ute har tänkt gå att se den.

Överlag så var det här ett riktigt bra biobesök, biljetterna betalades av Sveriges Ingenjörer som gav mig ett bio-kort i pris på LARV. På mitt SF-konto har jag precis samlat ihop nog med poäng för att få en gratis popcorn-meny. Absolut ett av de billigaste bio-besöken jag gjort på länge.

För att göra det ännu bättre så visade det sig att personen som bokat platsen bredvid mig inte kom så jag kunde sträcka ut armen hur mycket jag ville! Det var visserligen en hel del tjatter i salongen vilket skamligt nog inte dog ut förrän de började berätta i filmen. Ingen som hört talas om att man håller käft när filmen börjar? Och filmen börjar när introt börjar!

Men summa summarum var det en trevlig kväll i alla fall. Får se när det blir nästa besök, jag har mera pengar kvar på bio-kortet och det är många roliga filmer på gång.

Inga kommentarer: