söndag 14 mars 2010

Ännu en insändare i DN!

Läste i veckan en så idiotiskt formulerad insändare så jag bara inte kunde motstå frestelsen att skriva ett svar. Lite humor förstås också att hon som skrev insändaren bor i Luleå och också skrivit till en av lokaltidningarna - i stort sett samma formulering.

I alla fall, när jag slog upp dagens tidning idag så var mitt svar med! Den där höga ribban jag trodde det var att få komma med i DN har sjunkit avsevärt, visserligen så tog det ett tag att få in min första insändare men nu rullar det på.

En genomtänkt debattartikel nästa alltså så jag får göra min röst hörd ytterligare. Johan tycker jag skulle passa som politiker, jag håller med. Men det är en så smutsig bransch och horribla arbetstider! Jag förstår verkligen inte hur vissa partier ens kan förespråka 30-timmars arbetsvecka samtidigt som de själva sliter någonstans mellan 50 och 60 timmar med sina uppdrag. Det är fullständigt ologiskt. Ska jag bli politiker så vill jag ha skäliga arbetstider.

Inga kommentarer: